fredag 20 juli 2012

Medicin, dag 3 O_O

För första gången på väldigt, väldigt länge, så är jag inte helt utmattad efter klockan 9. O_O
Jag kan inte säga när jag sist kom upp efter att ha lagt Alyssa, och inte var helt slut.

Min underbara 1.5 åring behöver _konstant_ stimulans. Hon behöver ljud, intryck, spännande saker, berättelser, bus och skoj. Hon är _nästan_ aldrig stilla. Precis som för resten av familjen så fungerar vissa tvserier, vissa barnprogram i hennes fall, då sitter hon still, och är tyst, längre än 20 sekunder.... Det sker i stort sett bara när hon sover :P

Denna stimulans tär på mig, och gjorde mig utbränd när hon började krypa. Samtidigt började hon nämligen ställa sig upp, hon slog sig HELA tiden. En dag slog hon sig 11 gånger eller nåt sånt, jag var helt slut...

Nu ikväll så la jag henne, låg och läste på mobilen som vanligt. Hon somnade till slut ,och jag gick in i köket och plockade O_O. Jag orkar _aldrig_ plocka på kvällen. Jag har ALDRIG orkat göra det...ever. Det måste vara medicinen...eller?

Vi får se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar