onsdag 23 maj 2012

Funderingar om framtiden

Jag behöver få utlopp för min kreativitet och energi......men hur??

Jag skulle behöva tid, då jag kan bestämma själv lite hur jag ska arbeta, och det ska vara lukrativt. När man har barn går det ju åt mer utav både tid och pengar, så kommer inte sånt in blir det jobbigt... Men hur ska detta gå ihop?

Jag är avundsjuk ibland på en bekant till mig. Hon har webshop med bland annat pysselgrejer, hon håller i pysselworkshops och är fotograf, det verkar så kul... Jag skulle nog inte bli någon fotograf men resten låter helt underbart.

Problemet är ju bara att jag har ingen superide som det inte krävs ett ganska rejält kapital, för att inte tala om kontaktnät, för att kunna genomföra... Jag skulle vilja ha en butik, där man kan köpa goda och/eller fina saker. Helst ska man kunna sitta där och fika och prata strunt också. Ett ställe jag själv skulle gilla helt enkelt. men sånt är _dyrt_.....=/

Jag har varken tid eller pengar över....så hur går man då till väga? Jag skulle vilja ha ett jobb som ger mig tillräckligt mycket betalt för att jag ska kunna jobba 80% tex och kunna ta de övriga 20% till att starta en egen verksamhet. Sedan skulle jag kunna glida över på det, sakta men säkert.

Jag funderade ett tag på att bli konditor, jag skulle verkligen vilja hålla på med mat professionellt men då krävs det tid och pengar....

Nu fick jag en tanke....jag skulle vilja föreläsa, utbilda eller nåt, om flickor med adhd. men hur?.... Jag vill inte att mina barn, och andra flickor med ADHD eller andra diagnoser, ska behöva gå odiagnostiserade under såhär lång tid.... Man kanske inte får in så mycket pengar av att vara föreläsare, men jag skulle få en chans att göra något som jag brinner för, kunna hjälpa.... När jag bara är riktigt intresserad utav nånting så kan jag ju klara vad som helst, bokstavligt talat.

Jag är övertygad om att ifall jag bara kan kanalisera min energi på något effektivt sätt så skulle jag kunna genomföra vad som helst.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar